ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΑΡΑΧΘΟΥ - ΑΡΤΑΣ

ΚΟΠΡΑΙΝΑ ΑΡΤΑΣ

Τηλ: 2681069683 (fax:2681069654)

EMAIL:kpeart@sch.gr

Facebook: 

https://www.facebook.com/kpeartas/?fref=ts

 

Σχολικό έτος 2014-2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αράχθου Άρτας, στα πλαίσια των υποχρεώσεών του που απορρέουν από το Τεχνικό Δελτίο Έργου, Πράξη  «ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ», άξονας προτεραιότητας 7, που συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, με φορέα υλοποίησης του έργου το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ), και εθνικούς πόρους, και έχοντας υπόψη όλες τις σχετικές διατάξεις, διοργανώνει την Παρασκευή στις 21, Σάββατο 22 και Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014, στην Άρτα, συνδιοργανώνει  με την σχολική σύμβουλο της 43ης εκπ/κης περιφέρειας προσχολικής αγωγής με έδρα την Άρτα κα Παπαγεωργίου Αικατερίνη, τριήμερο Σεμινάριο – Βιωματικό Εργαστήριο, για τις νηπιαγωγούς του Νομού Άρτας, με τίτλο:

              

                 «O τριγωνοψαρούλης επισκέπτεται τον Αμβρακικό.»

                                                                 Βιωματικά Εργαστήρια αντιρατσιστικής συμπεριφοράς.

Συνεργάζονται επίσης με την Δ/νση Πρωτοβάθμια Εκπ/σης νομού Άρτας, τον υπεύθυνο σχολικών δραστηριοτήτων Π/θμιας Εκπ/σης και την Περιφερειακή Δ/νση Ηπείρου.

Σύντομη περιγραφή:

Σύμφωνα με τηνUNESCO(Σχετ. Εγκύκλιος 106553/Γ7/13-10-2006), τα έτη 2005-2014 έχουν οριστεί ως η«Δεκαετία της εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη»και συγκεκριμένα το 2013-14 είναι αφιερωμένο στην έννοια του Ενεργού Πολίτη.

 

Βασικοί στόχοι της αντιρατσιστικής εκπαίδευσης είναι:

  1. Να γνωρίσουν οι εκπαιδευτικοί και κατά συνέπεια και οι μαθητές τους λόγους που οδηγούν τους ανθρώπους στη μετανάστευση και στην προσφυγιά (προσωπική επιλογή, βίαια γεγονότα, οικονομικοί λόγοι)
  2. Να κατανοήσουν ότι η μετανάστευση και η προσφυγιά ήταν παρούσες πάντα τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή ιστορία.
  3. Να γνωρίσουν ότι αποτελεί θεμελιώδη αρχή του ελληνικού πολιτισμού η αποδοχή του «ξένου».
  4. Να επιχειρηματολογούν απέναντι σε απόψεις που προβάλλονται κατά της παρουσίας του «διαφορετικού», του «ξένου».
  5. Να δημιουργούν μέσα στο σχολικό περιβάλλον συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της ομαδικότητας των μελών.
  6. Η φύση το φυσικό περιβάλλον αλλά και τα απορρίμματα – άχρηστα πράγματα,  μπορούν να γίνουν  αφορμή  ώστε να χτιστούν σχέσεις εμπιστοσύνης.

     Ειδικότερα, τα βιωματικά εργαστήρια στο σεμινάριο θα προσομοιώνουν δραστηριότητες σχετικές με την εμπιστοσύνη και την επικοινωνία, δύο βασικούς πυλώνες της κατανόησης του «άλλου».

      Το σεμινάριο, βασίζεται στη σειρά των βιβλίων «Τριγωνοψαρούλης», εστιάζει σε βιωματικές δράσεις αλλά και εργαστήρια κατασκευών και σε εργαστήρια μουσικής, που μπορούν να εφαρμόσουν οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο, προκειμένου οι μαθητές να αναπτύξουν σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ τους, ομαδικό πνεύμα αλλά και να κατανοήσουν τα ατομικά τους δικαιώματά, τα δικαιώματα του πολίτη γενικότερα, και τέλος θα μπορούν να επιχειρηματολογήσουν σχετικά με φλέγοντα ζητήματα όπως ο ρατσισμός, η ξενοφοβία και η ετερότητα.

        Το Σεμινάριο απευθύνεται σε  εκπαιδευτικούς νηπιαγωγούς Α/θμιας Εκπ/σης του Νομού  Άρτας, (εκτιμάτε ότι θα είναι  90-100 εκπαιδευτικοί).

        Το Σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων α)του 8ου 6 θ/σιου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Άρτας,  β) σε  δύο αίθουσες εργαστηρίων του 5ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Άρτας και γ) στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ Αράχθου στη Κόπραινα. 

 

ΑΦΙΣΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ    (ΣΕΛΙΔΑ 1,   ΣΕΛΙΔΑ 2,   ΣΕΛΙΔΑ 3,   ΣΕΛΙΔΑ 4.)

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ